Finanstilsynet og Forbrukerrådet enig, men………..

hva gjør nevnte utvalg for at forbrukers rettssikkerhet blir ivaretatt?  Det er ikke nok og si det, men oppfølging i praksis er det viktigste. Bra at de advarer og gjør forbrukere oppmerksomme på «farene».

Lovverket er på plass, men etterlevelsen og håndhevningen er ikke bra!  Spesiellt Forbrukerrådet med Jorge Jensne i spissen, har visst i mange år hva som egentlig foregår i markedet. De har to representanter i Finansklagenemnda, en klagenemnd som ikke legger vekt på forbrukers saksfremstilling. Det har vi mange bevis for, men det er ingen som tar tak i dette.

Finansklagenemnda neglisjerer totalt forbrukers forklaring og fremstilling, men fester god tillit til hva finansforetakene opplyser, uten at finansforetakene faktisk må bevise sine påstander. Dette vet vi som forbrukere, for det er nettopp vi som er brukere av FinKN.  Det er vi som har skoen på, og vet smertelig godt hvor den trykker!

Investorgruppen 2011 har påstått lenge, at FinKN ikke er til forbrukers beste. Vi har gang på gang, og faktisk dokumentert at vi har rett. Medlemmer av gruppen vår opplever stadig meget slett behandling i dette klagesystemet, og Norge kan ikke være bekjent av et klagesystem som er eid, organisert og drevet av finansinstitusjonene selv.

Det finnes ingen logikk og god forklaring, på at finansforetakene skal bruke 40 mill NOK på å fatte nøytrale uttalelser mot seg selv.

Nå må politikerene våkne!  

http://www.dinepenger.no/spare/advarer-mot-kreative-investeringsprodukter/20287245

About The Author

0 Comments